FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Strona Główna
->
Tuning Samochodów
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Tuning Modeli
----------------
Tuning Modeli
W.I.P
Wiejski Tuning
Giełda
Nasze Kolekcje
Inne
Pomoc
Konkursy
Virtualny Tuning
----------------
Virtual Tuning
Manga Cars
Tuning
----------------
Tuning Samochodów
Car Audio
Zloty
Hyde Park
----------------
Na Luzie
Humor
Przedstaw się
O forum
----------------
Problemy z forum
Propozycje
Regulamin
----------------
Regulamin
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Tomek
Wysłany: Nie 23:42, 11 Cze 2006
Temat postu:
piękny miał koles pomysł mam go w gazecie GT i naprawde kolo sie nad nim namęczył ale jakie efekty to shock
Lucas
Wysłany: Nie 20:09, 11 Cze 2006
Temat postu: Z cyklu "Polak potrafi" : Mercedes SLR
SLR Roberta jest jedynym na świecie egzemplarzem, który w całości powstał w Polsce. Fascynacja rozpoczęła się od zakupienia modelu 1:18. Robert od pierwszego wejrzenia zakochał się w SLR-ze. Zawodowo zajmuje się restaurowaniem zabytkowych samochodów. Jest znawcą weteranów, potrafi rozpoznać model i rocznik nawet wtedy, gdy obejrzenia ma tylko przegnity kawałek ramy, błotnik czy kierownicę. Gdy więc uległ namiętności do SLR-a, zdecydował się wyręczyć Mercedesa i zrobić samochód samodzielnie. Nie miał do dyspozycji niczego poza zdjęciami z wystaw, modelikiem w skali 1:18 i wielkim sercem oraz znajomymi – fachowcami ja i on. Model został zwymiarowany. Pomierzone zostały wszystkie elementy, które po przeliczeniu posłużyły za bazowe podczas prac przy powstawaniu karoserii. Kolejnym krokiem był zakup Mercedesa W126 500 SEC, z którego wykorzystany silnik oraz podwozie. Dwa dni po zakupie „pięćsetka” była już cięta przez blacharza. Pozostała tylko płyta podłogowa, którą należało skrócić o 29cm. Auto jest w całości wykonane z najrzyższej jakości blachy stosowanej do renowacji samochodów zabytkowych. Pozostałe elementy po zdemontowaniu powędrowały na garażową półkę. Karoseria została przecięta, pozwoliło to skrócić długość nadwozia do przeliczonej z modelu 1:18. Przy pomocy prostych narzędzi (młota i kowadła) z arkuszy blachy powstawały kolejne elementy nadwozia. Projekt realizacji SLR powstał w ciągu dwóch i pół roku. Wnętrze wykonano w oparciu na najszlachetniejsze materiały – skóra (w srebrnym kolorze) i alcantra. Fotele zostały wykonane na zamówienie. Tarcze zegarów światłowodami chromowanymi ramkami są podświetlane światłowodami, co daje niesamowity efekt po zapadnięciu zmroku. W aucie zabudowano system nawigacji satelitarnej. Lusterko wsteczne zaopatrzono w ciekło krystaliczny wyświetlacz. Tylne lampy wykonano w technologii LED. Przednie reflektory biksenonowe wykonano w oparciu podzespoły z reflektorów z VW Phaetona i Pasata W8. W lusterkach zainstalowane są kierunkowskazy diodowe. Dzięki dużemu zaangażowaniu i ciężkiej pracy stworzony SLR jest wierną kopią oryginału. Podczas realizacji projektu nie obyło się bez pomocy profesjonalnych firm. Cały komplet nietypowych szyb został wykonany w zielonogórskiej firmie zajmującej się produkcją szklanych elementów nadwozia. Reflektory główne, których klosze wykonane są z poliwęglanu, również zostały wykonane na zamówienie. Tylne lampy wykonano w technologii LED, światło cofania wykonano w formie rozmieszczonych na całej długości zderzaka diod LED. Tylna tablica rejestracyjna podświetlana jest neonem (świeci całą swoją powierzchnią). W nadkolach umieszczono 20” koła. Nadwozie pokryto kilkoma warstwami, łącznie z zabezpieczeniami antykorozyjnymi i podkładami. Żaden seryjny samochód nie może się poszczycić takim połyskiem i jakością powłoki lakierniczej. Logo oznaczające model samochodu również wykonano ręcznie. Na środku konsoli miejsce znalazł nawigacyjny system Command, który obsługuje GPS, TV i radio z CD. Pod maską polskiego SLR’a drzemie seryjna jednostka napędowa z bazowego Mercedesa W126 o pojemności 5000 ccm i mocy 276 KM. Koncepcyjny projekt SLR przewidywał zainstalowanie jednostki produkowanej przez AMG o pojemności 5500 ccm i mocy 580KM. Robert ma w planie zainstalowanie jednostki, nie odbiegającej osiągami od serca bijącego w prototypie. Wyłącznie dzięki uporowi, poświęceniu, doskonałej znajomości pojazdów samochodowych Robertowi udało się stworzyć ten niesamowity pojazd. Emocje towarzyszące oglądaniu oraz nad rozmiarem wykonanych prac nie pozwalają zasnąć nikomu, kto miał okazję spotkać się oko w oko z Mercedesem SLR „made in Poland”.
A tak powstawał :
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Theme
xand
created by
spleen
&
Programosy
.
Regulamin